Mask

publicerat i Skönhet;

Under min graviditet så blev min hy i ansiktet jätte fin, alldeles slät. Nu fyra månader efteråt så har den blivit lite fetare och någon kvissla på kinden dyker upp lite då och då. Nu har mina mat och tränings vanor inte varit dom bästa plus att man stressar lite för ofta, vilket kan orsaka detta. Även det hormonella nu när allt börjar gå tillbaka i vanlig ordning.

Något som jag varmt kan rekommendera är att använda Ansikts Mask en gång i veckan.
En ansiktsmask har en rad olika fördelar beroende på vilken hudtyp du har och vilka problem man vill jobba med.

Min favorit som jag använder just nu är
Decleor clay and herbal mask
En ört och ler mask som både renar och lugnar huden.
Applicera alltid masken på rengjord hud, i ansiktet och en bit ner mot halsen. Låt värka i ca 15 min och tvätta sedan av masken.

Masken som jag använder kostar ca 350 kr i butik men finns att köpa billigare på nätet. Om man inte vill lägga ner för mycket pengar på en mask så kan man göra egna hemmagjorda. Kan ge lite tips på det i ett eget inlägg framöver!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Roxanna - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma:

tack så mycket :)
kram

Kommentera inlägget här :