Skönhets tips

publicerat i Skönhet;

Någonting som jag saknar är låååånga varma duschar. Tvätta håret, skrubba kroppen, hårinpackning mm. Eftersom jag har långt och tjockt hår brukar jag shamponera in håret två gånger så det tar extra lång tid. Dom här låånga duscharna på ca 30 min har gått ner till ca 5 min sen jag fick barn.
Jag brukar tvätta mitt hår en gång i veckan, Max 2 ggr. Sällan ser mitt hår skitigt ut men vissa dagar när jag inte hinner tvätta det så använder jag Dry Shampoo. Hur bra som helst!
*Spraya ca 20 cm ifrån och rikta in mot hårbotten.
*Gnugga in lite försiktigt
*Borsta ur håret
*Nästan som nytvättat och håller sig ca en dag extra :)

Det finns massor av olika märken, men den jag använder mig av är Lee Stafford för mörkt hår.
Den kostar ca 60 kr och finns i de flesta matbutiker.

Viktigt att man använder sig av rätt färg, annars ser det lätt grå dassigt ut!

<3

Kommentera inlägget här :